::..|_ Paradigm Shift _|..::

" … Only in the remembrance of Allah do heart find peace. (Ar-Ra'd, 13:28) "

Shifting_Paradigms #1 : Alhamdulillah...

" Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi, dan pada pertukaran malam dan siang, ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan, dan keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang yang berakal. (Ali' Imran : 190) "

(23/11/2009) Assalamualaikum wbt semua ^_^ ! ,

Alhamdulillah...Alhamdulillah..Alhamdulillah...syukur sgt2 kpd Allah SWT, kerana memberikan kekuatan kepada diri ini utk akhirnya membuat blog yg x seberapa ini..sebenarnya dah lama diri ini berniat nk membuat blog seperti kwn2 len, cuma x taw bila masanya akan tiba..Alhamdulillah, pada hari ini, barulah rasa sgt terdorong utk klik button 'sign up' kt blogger.com..hihi..

Sebenarnya, dah lama dah masuk dalam dunia2 blog nie...terutamanya masa kt INTEC dulu, asyik tgk roommate ^_^ berblogging..best gak tgk...byk post dia yg menarik (promote skit, kwn2 batch mesti dah taw sapa)..hihi :p ..

Sebelum ni byk gak baca blog2 orang...daripada yg jenis 'diari online', perkongsian ilmu, sampailah kepada jenis yg mengutuk, xpuas ati dan yg sama waktu dengannya...bg diri ini, x kisah lah nk wat apa ngan blog masing2..tp bukankah lebih baik klu blog nie kita jadikan medan pertemuan dan perkongsian ilmu bersama kwn2 suma ? Memanglah rasa agak 'best' bila dapat tulis mcm2 tentang benda yg kita x puas ati..sama ada kepada manusia len, ataupun kepada diri sendiri..tp blog bukanlah tmpt yg terbaik utk menyuarakan suma tue...

Alangkah baiknya klu dosa dan aib orang tue kita sembunyikan..tp dalam masa yg sama, kita try utk bwk dia ke jalan yg btul..bntu dia sedari kesilapan yg dia dah wat..bukannya membuka aib dirinya...ya Allah, byngkan lah rakan2 suma, bila kita wat satu post ttg aib seseorang...kemudian dibaca plak oleh followers kita...tidakkah kita menanggung beban dosa yg agak besar di situ ? Bukan sahaja followers, boleh jadi org len gak probability-nya agak besar utk sama2 membaca post yg kita wat..sesungguhnya Allah pasti akan melindungi aib kita sekiranya kita melindungi aib saudara2 kita..

Oleh sebab itulah, diri ini awal2 telah menyimpan niat utk membuat blog ni bukanlah utk menceritakan benda2 yg x berfaedah, x baik...tp insya Allah, mudah2an Allah sentiasa berikan petunjuk kepada diri ini utk buat sesuatu berlandaskan landasannya yg lurus..

Mudah2an blog ini boleh menjadi salah satu daripada medan perbincangan dan perkongsian ilmu yg diredhai-Nya...sesungguhnya diri ini juga hanyalah insan biasa yg x lari drp melakukan kesilapan..ilmu yg ada di dada ini juga tidaklah seberapa...tetapi mudah2an dengan peng'klik'kan butang 'sign up' td Insya Allah menjadi titik permulaan kepada satu epilog kehidupan yg dirahmati-Nya..

' Ya Allah, bantulah diri kami yg lemah ini menelusuri arus perjuangan agama-Mu..berikan kekuatan kepada diri kami Ya Allah, dan jadikanlah kami antara golongan yg sentiasa berada di bawah 'kelambu' hidayah-Mu '

Insya Allah, diri ini akan cuba untuk memuatkan seberapa byk perkongsian ilmu yg boleh kita sama2 bincangkan dan hayati ^_^ .. salam..

2 comments:

salam wrt.

alhamdulillah :) tahniah atas kejayaan anda. hazim dah ade blog! :D

cant agree more with what u mentioned. insyaAllah Allah SWT will help us in everything good we do.

jazakillah.

teruskan perkongsian ilmu yang baik!

 

Tq wan ^_^ .. mudah2an Allah sentiasa kurniakan rahmat-Nya kepada kita semua..insya Allah..

 

Post a Comment

ShareThis

Related Posts with Thumbnails